Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

O češtinu pečuje Ústav pro jazyk český AV ČR. Proč nezjednodušuje pravopis, do uživatelsky příjemné podoby, není známo.

Právě proto,aneb proč dělat věci jednoduše,když to jde složitě,chápejte,když zjednoduším pravidla ,bude to umět každý pitoma a navíc tím degraduji i svou kvalifikaci.

Jediným důvodem pro zachování statutu quo, je dle mne jen profesionální snobství,potažmo velikáštví.jenže to je dlouhodobě stejně něudržitelné.

V kyberprostoru se spisovné češtiny užívá stále méně a jazyk absorbuje stále více piktogramů,zkratek,emotikonů,anglicismů a jiných forem ,které tito pánové zcela ignorují.

Akademická rovina se prostě stále více vzdaluje běžnému denodennímu užívání jazyka,ale to asi AV netrápí...

1 1
možnosti

A nechcete třeba taky zbavit děti trápení s počítáním, když máme všichni kalkulačku v mobilu? Proč se učit psát rukou? Nakonec proč se učit číst, když je tolik videí a filmů na internetu...

2 2
možnosti
Foto

P22e17t34r 17H10e40s29s

8. 9. 2016 17:52

Vážená paní já jsem učitel, takže trochu vím jak to vypadá na SŠ. V mém článku nic o čtení a počítání není. Jen chci odstranit jeden nesmysl z českého pravopisu.

4 1
možnosti

Já bych tedy radši omezila ú, než ů. To je mi přeci jen o něco bližší ;-)

1 0
možnosti

Proč by měly být na klávesnici dva zavináče? Jeden tam už je. Takže zase dva stejné znaky pro totéž, jako kritizované ú/ů ?

A proč nezrušit i Klidně vystačíme s y! ;-D Jak v tomhle zajistit měkkost výslovnosti třeba ve slově Nitě? Prostě napsat Ňytě! Anebo dokonce Njitě.

A co zdeformovat češtinu podle gramatiky ugro-finských jazyků, které nemají rody, ale pozor! = pádů mají pro změnu víc než jednou tolik, co čeština.

Myslím, že generace se dokázaly obstojně českou gramatiku včetně toho ú/ů a že než se zabývat takovou krajností, že máme důležitější problémy k řešení.

Jen na okraj jedno doporučení - předhoďte téma nějakému europoslanci nebo euroúředníkovi. Zajisté vytvoří směrnici pro omezení používání národních abecedních znaků (ovšem vyjma německých);-D

7 0
možnosti

Novanska

nemůžeme zrušit i,y. Jsou pro to důvody, pokud je nechápete, nic se neděje

0 0
možnosti

Myslím, že problém s dlouhým a kroužkovaným "u" není až tak velký. Moje prateta absolvovala asi 7tříd, a to pouze na vesnické dvojtřídce, ani nešla na měšťanku. Asi 10let před první sv. válkou odešla jako 14letá do služby ve Vídni, vdala se tam, stala se z ní echtovnější Rakušanka, než ty rodilé. Její dopisy však byly téměř bez chyb, hrubky vůbec nepsala. A to skoro nemluvila spisovně, jen vesnickým hanáckým nářečím, psala ale spisovně. Když vezmu do úvahy, co práce musela jako dítě zastat doma, tak vše se naučila jen ve škole s dobrým učitelem.

Co se týče češtiny, tak myslím, že dnes se ustupuje od výuky gramatiky, děti málo čtou a píší vlastní projevy. Ve vyšších třídách se učí v literatuře biflovat naprosto zbytečná data, na střední snad jen to. Jsem zažraným čtenářem, ale tohle "literární" běsnění mne rozčiluje. To tedy zbytečné je.

6 0
možnosti

Mluvíte mi z duše.Mám přesně stejný názor na ů,včetně té klávesy pro zavináč.Podle mě je k zamyšlení i e s háčkem.Zrušit.Když se prvnáček naučí písmenka krásně se bez e s háčkem obejde.Prostě do slova vloží j nebo háček přesune na souhlásku-ĎELO,MJESTO.Pak ho začneme učit gramatiku a uděláme mu z toho úplný guláš.Vím o čem mluvím,mám 4 děti,a co teprve cizinci...

0 5
možnosti

E s háčkem budu bránit zuby nehty! Vždyť to je geniální znak, který vám řeší spoustu dalších problémů! Opravdu byste vidjel mjesto radsji, nezj město? ;-D Neposunulo by nás to náhodou "ňekam" (šmankote to je děs) úplně jinam? Když se děti dokáží naučit cheaty do několika her i v předškolním roku, určitě zvládnou i ty české znaky. A cizinci? Těm to přeci rádi odpustíme, stejně jako oni nám odpouštějí občasné chyby v pravopisu jejich jazyků...

4 0
možnosti
  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2569x
Jsem vystudovaný chemik, pozdeji pracovník ve farmacii a konečně ve finále učitel na SŠ. Momentálně jsem ochrnutý kriplík s ALS. Mým cílem je klást otázky a snažit se najít odpovědi na složitosti dnešního světa, ve kterém už moc nepřemýšlíme. Jestli Vás můj blog přiměje k zamyšlení, budu radši, než být blogerem roku.

Seznam rubrik