Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Podle mě by bylo nejlepší, kdyby si lidi zvolili mezi dabingem, titulky a bez titulků v angličtině..jinak je to vnucování a sociální inženýrství.....lidi by přešli na jiné kanály..nemělo by to efekt....

0 0
možnosti

Nesouhlasím s rušením dabingu. Osobně si sice rád poslechnu něco anglicky, ale nejsou všichni Češi intelektuálové, proč by jim měl být odepřen hlas?

Zmiňujete vztah k ruštině, stejným hegemonem je dnes angličtina. Národní řeč má také funkci obrany společného. Národy které nehájí a nebudují své země, přirozeným rozpadem zaniknou. To je spíš ten problém našich sdělovacích prostředků: Hlásají cizí, pro naše lidi ponižující a nesvéprávnost. Ovšem když Polsko nebo Maďarsko vezme své televize, to je hned křiku z EU o nedemokratickém vývoji!

1 0
možnosti
Foto

P12e47t98r 11H41e57s98s

20. 10. 2016 11:40

Pokusím se napravit některé rozpory a věci co se do blogu nevesly.

1. Nemyslím si že dabing náhradní školní výuku jazyků. Ale může být jejím doplňkem, zvlášť ve výslovnosti.

2. Nepřítomnost dabingu může prospět k udržení a rozšíření školních znalostí v pozdějším věku.

3. ne všichni mladasove jsou prilepeni na webech v angličtině. Někteří z nich zvlášť negymnaziste tolik angličtiny neovladaji. A to by mohla nepřítomnost dabingu změnit. Nesmíme zapomínat i na dospělé.

4. Asi těžko vnutit soukromým televizím co a v jakém jazyce vysílat. Veřejnoprávní televize by to mohla alespoň zkusit.

Všem diskutujícím dekuji za jejich postřehy a příspěvky a slušnost s kterou byla tato diskuse vedena.

Petr Hess

0 0
možnosti

ad 4) to byste ale mohl zavest spoustu dalsich prikazu/zakazu, ktere by nepochybne mely pozitivni vliv. Zakaz pouziti automobilu by zvysilo pohyb a tedy i zdravi obyvatel, atd.

1 0
možnosti
Foto

Že neumějí anglicky by mě ani tak netížilo. Horší je, že neumí svůj rodný jazyk.:-(Jinak já navíc těžce nesu, jak se děti "učí" AJ už od školky. Patlají, v češtině mají hafo agramatismů, ale rodiče je nutí do kroužku...

3 0
možnosti

Coz o to, mne by netrapila ani anglictina, ani cestina, ale to, ze neumi myslet a pouzivat selsky rozum.

0 0
možnosti

Jestli ta lenost není i za tím, že ve skandinávii málo dabují. Skandinávské jazyky jsou totiž angličtině velmi blízké, takže proč se namáhat s dabingem.

0 0
možnosti

Tak mám pocit, sice dle článku učíte, ale děti znáte tak žalostně málo, že vás lituju. Dnešní děti dabing prakticky nepoužívají, protože všechny oblíbené seriály a filmy mají dávno zkouknuté než jsou vůbec vybraný herci co to budou dabovat. Neoficiální titule jsou k dipozici do dvou třech dnů prakticky ke všemu. Ještě další poznatek k titulkům. Já jsem třeba zjistil, že od jisté jazykové vybavenosti je film s titulkama pro mě nekoukatelnej, protože něco jinýho slyším a něco jinýho čtu. Což mě strašně omezuje v chození do kina.

3 0
možnosti

Proč nenáviděný, spíš učený se lhostejností a nevyužívaný.

Opravdu toho dabingu je mnoho, ale pro opravdové zájemce je na satelitu pořadů až nad hlavu.

1 0
možnosti

To neni o dabingu, ale o velmi slabe urovni vyuky ve skole.

Nezapomente, ze uz davno neplati, ze by deti konzumovaly televizi. Moje deti na ni moc nekoukaji, davaji prednost youtube a internetu.

Mimochodem, opravdu si myslite, ze kdyz zrusite dabing, budou z nas polygloti? Ze se naucime nemecky, anglicky, francouzsky, italsky, svedsky? Nebo chcete jen zrusit dabing filmu v anglictine? To by bylo dost pokrytecke, nemyslite?

0 0
možnosti

BTW, na co puvodni zneni americkeho firmu, kdyz nekteri ucitele proste jedou to svoje.

Mimochodem ktera veta je spravne jako otazka

-do you have a pen?

-have you got a pen?

0 0
možnosti

Uvažoval jste také o tom, že někdo má problém s cizími jazyky a někdo se je prostě učit nechce?

0 0
možnosti

No moji rodice se rusky nenaucili a v 70 se uz ani nenauci anglicky.

Tata se divaval na filmy na vidni, tj. ORF1,2, ale nemecky se nikdo nic nenaucil, pouze slova, ktera se u nas pouzivaji jako snicl, atd.

0 0
možnosti
Foto

Tak já nevím, proč přesně Vaše děti neumějí anglicky, nicméně moje děti s angličtinou problém nemají. Možná to bude tím, že moje děti jsou raději na internetu, který prakticky obsáhne celý svět, než před českou TV, která se pořád popelí na místním dvorku. Což zase jiní pokládají za velké zlo a prakticky zhoubu civilizace, protože internet, přechytralé telefony a čtečky jsou zhouba a děti nečtou papírové knihy. A včil mudrujte. :-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2569x
Jsem vystudovaný chemik, pozdeji pracovník ve farmacii a konečně ve finále učitel na SŠ. Momentálně jsem ochrnutý kriplík s ALS. Mým cílem je klást otázky a snažit se najít odpovědi na složitosti dnešního světa, ve kterém už moc nepřemýšlíme. Jestli Vás můj blog přiměje k zamyšlení, budu radši, než být blogerem roku.

Seznam rubrik